بررسي راه‌های ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه

میرجلیلی:

انتقال پيام دينی به وسيله تبليغ مستلزم نگاه هنرمندانه به قرآن است

یزد "خبرنگار: فاطمه نيكونژاد خبرنگاریزدفردا : تبليغ آموزه‌های قرآنی و بخش‌های وابسته به آن مستلزم نگاهی هنرمندانه به قرآن است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمين «محمدعلی ميرجليلی»، يكی از مدرسان حفظ واحد آقايان مهد قرآن ياسين استان يزد در گفت‌وگو با خبرگزاری يزد فردا ، زمينه‌سازی برای تعميم نهضت قرآن‌آموزی بين همه اقشار جامعه و فرهنگ‌سازی برای تلازم و دوام زندگی مادی با تزريق انرژی معنوی كه در رأس آن تلاوت كتاب الهی و توسل به خاندان نبی مكرم اسلام(ص) است را می‌توان راه ايجاد انس با قرآن در جامعه بيان كرد.

وی در ادامه يكی از راه‌های ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآن را گسترش دوره‌های آموزش قرآن به سبك نو و تحول اساسی در شيوه‌های سنتی دانست و نقش مؤسسات قرآنی را فراهم كردن زمينه حضور ساده‌تر همه اقشار مردم در جلسات آموزشی به اضافه متوقف كردن صدور بعضی از مدارك علمی بر ارائه گواهی پايان دوره‌های مذكور عنوان كرد.

ميرجليلی انتقال پيام دينی به وسيله‌ی تبليغ را در راه ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآنی مؤثر دانست و گفت: تبليغ آموزه‌های قرآنی و بخش‌های وابسته به آن نيز مستلزم نگاهی هنرمندانه به قرآن است.

اين مربی قرآن كه از جانبازان جنگ تحميلی طلبه فاضل است در پاسخ به اين سؤال كه در راه ريشه‌كن كردن بی‌سوادی قرآنی چه كسانی بيش از ديگران می‌توانند مؤثر باشند، گفت: اساتيد اهل فن، صاحب منصبان و افراد دارای نفوذ كلام بين مردم می‌توانند در اين راه مثمر ثمر واقع شوند.

ميرجليلی راز موفقيت مؤسسات و مراكز قرآنی را اخلاص مسئولان در عمل و ميزان تخصص آن‌ها بخصوص جنبه‌های مديريتی عنوان كرد و افزود: بهره‌وری آنها از ابعاد مختلف آموزشی نظير امكانات برتر و اساتيد برجسته و برنامه‌ريزی در اين راه تأثيرگذر است.

وی در ادامه اظهار كرد: مؤسسات می‌توانند برای تبليغ آموزه‌های قرآنی در جامعه ويژه افراد بی‌سواد، كم سواد و همچنين نا آموخته قرآنی، جلسات آموزش قرآن، در مناسبت‌های مختلف محافل انس با قرآن در طول سال برگزار كنند.

ميرجليلی در پايان خاطرنشان كرد: در اطلاع‌رسانی آموزه‌های دينی و قرآنی بايد ميان گيرنده و فرستنده پيام ارتباطی ايجاد شود تا پيام قرآنی تاثير معنوی داشته باشد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا